marți, 7 iulie 2009

Dans, munte, mare si turci

Pe scurt cam asta a fost excursia mea in minunata Turcie. Am plecat marti cu entuziasm maxim si am ajuns miercuri cu cearcane si urme de scaun pe spate. Am fost cazati in Kilimli, in regiunea Zonguldak de la Mare Neagra, undeva pe cel mai inalt varf de deal , langa cladirea de care era ancorat steagul tarii. Era atat de sus incat privelistea iti taia genunchii si ziua si noaptea. Adauga si rugaciunea de la ora 12 si puteai sa zici ca esti in alta lume.

Am trait cea mai interesanta senzatie de deja-vu acolo. Ma simteam exact ca in tabara din clasa a 9a. Lume multa, agitatie, aceeasi fluturasi din copilariei i-am simtit. A fost si plaja cu pietre incinse in loc de nisip fin, a fost kebap in loc de shaorme si merdenele, au fost spectacole minunate in loc de plimbari pe faleza si boxe in curte in loc de cluburi si chiar mi-a placut. A fost o reintoarcere si in timp si la origine prin specificul festivalului de folclor la care am fost martor activ. Au fost costume, coregrafii si instrumente care de care mai felurite si, sincer o spun , cel mai mult mi-a placut spectacolul romanesc. A fost cel mai plin de viata, energie, putere si precizie in dozele cele mai potrivite.

Polonia avea baieti draguti si costume superbe, dar spectacol zero pe scena. Mai degraba la after show erau campioni. Bulgarii erau antipatici si alcoolici asa ca nu prea m-au interesat. Rusoaicele aveau ochi de te pierdeai in ei si costumatii colorate si destul de complexe. Turcii, spre surprinderea mea , au un dans destul de simplu, cu cativa pasi de baza care se repeta la nesfarsit insa pana la urma s-au dovedit a fi niste gazde bune si destul de primitoare asa ca ii iertam iar bosniacii erau vai de mama lor din toate punctele de vedere si pe scena dar si in afara ei.

Am avut ocazia sa trec Bosforul si ziua si noaptea si nu ma pot decide care mi-a placut mai mult. M-am pierdut prin bazarul din Istanbul care e mai plin de culoare decat ma asteptam.Stazi numai in panta , drum cu piatra cubica si agitatie mai ceva ca la balci. Cu greu am putut intocmi un cadou mic pentru fiecare, insa ca si experienta a meritat pe deplin.

La anul se anunta o alta invitatie asa ca ramane sa descopar detaliile data viitoare.
Cristina iti predau legatura.

3 comentarii:

CornelB - AmFostAcolo.ro spunea...

Interesante impresiile, dintr-o regiune a Turciei ce pare neatinsa inca de tavalugul turismului de masa comercial.
Coonsiderandu-l complementar, as lista bligul la rubrica mea Blog Vacanta Turcia de pe www.AmFostAcolo.ro

Iohonney spunea...

Aici ai mare dreptate Cornel. Regiunea nu are mai nimic de a face cu masele de turisti si mai nimic comercial si tocmai asta o face sa fie speciala. E o alta civilizatie si o alta lume pe care am avut placerea sa o incerc pentru cateva zile.

Unknown spunea...

ma bucur ca domnia voastra a ramas impresionata.... nea costel te iubeste :))))