sâmbătă, 13 septembrie 2008

cum sa NU te vopsesti cu Henna

Imi pare rau ca a trecut atat de mult de cand nu am mai scris nimic insa bucata mea de creier creativ a fost in vacanta. De atunci am patit multe si marunte insa cea mai interesanta experienta a fost tentativa mea de a ma vopsi cu henna care este o vopsea naturala din frunze macinate .
La o prima auditie nu suna rau mai ales ca e folosita ca si tratement pentru parul degradat si cum sunt o mare fana a produselor de plafar mi-am spus ca trebuie sa o incerc si pe asta.Nu ar fi fost prima data cand foloseam masti naturale pentru par din cele mai bizare componente.
Am ales un negru natural(singurul de altfel) si mi-am spus ca dupa asta voi arata cu siguranta ca Mihaela Radulescu cand iese de la Geta Voinea. Se zvonea ca o sa am volum la par si o stalucire nemaiintalnita si de aceea nici un sacrificiu nu mi se parea prea mare.
Am facut cercetare pe google despre metode si practici de vopsit cu henna si toate doamnele erau foarte incantate.Una din ele declara chiar ca a dormit cu maglavaisul in cap. Deja ma gandeam sa stau si eu macar vreo 5-6 ore desi pe pachet scria doar 2.
Am incalzit un ibric cu apa si cu un bol in fata mi-am facut curaj si am desfacut punga.A inceput sa curga o mare de frunze cu miros de mancare de rate gata pregatita.Am zis ca mi se pare mie,ca e normal,ca atesta minunatul fapt ca e 100% natural si cu inima in dinti am inceput sa pun apa peste.Mirosul se intetea iar eu ma simteam de parca prepar ingrasamant natural pentru plante.Am pus si un ou batut peste pentru a intregi minunatele efecte si am inceput sa ma vopsesc .Am incercat sa inting lutul muiat in cap insa asta era apropape imposibil.M-am pus cu fundul in sus in cada si am inceput sa il torn si, ca in instructiuni, mi-am acoperit parul cu o folie de plastic.
Acum problema era ca tot ce aveam in cap se scurgea usor usor pe gat si pe fata asa ca 2 ore a trebuit sa stau cu servetele sa ma sterg de zeama de urzici.Abia am asteptat sa ma clatesc. Scapam de miros si de consistenta scarboasa din crestet insa mirosul a persistat chiar si dupa 2 spalari,chiar si dupa 3 zile. Parul nu e nici mai frumos,nici mai colorat ci doar cu o tenta de roscat-decolorat ca de soare asa ca pentru toate cele care aveti in minte sa faceti experimente de genul asta va previn sa renuntati din timp.

In caz ca ma trezesc intr-o dimineata gata coafata o sa scriu un articol in care sa multumesc producatorilor de henna.

13 comentarii:

Anonim spunea...

:)) si eu am patit-o. parca aveam nisip cu apa in cap. m-am spalat de cred ca am scazut cu 10 cm nivelul bistritei si culoarea...eh acolo o chestie ca sa nu zic ca nu m-am facut degeaba. dar ca si tine nu mi-a mai trebuit de atunci.

Anonim spunea...

ieee in sfarsit ai mai scris ceva! sa fiu sincera si pe mine ma batea un gand cu henna dar citind mai multe pareri am ajuns sa-l bat eu pe el! ;))
Raluca

Anonim spunea...

personal nu folosesc.....dar indirect sufar din cauza vopselei asteia ! prietena mea foloseste de multi ani......sincer nu stiu sa-ti explic cum se prepara, dar nu i se scurge de pe par.....si sta toata noaptea cu cu punga aia in cap. in schimb....pute ingrozitor....nici dupa atatia ani nu m-am putut obisnui cu mirosul....asa ca vreo 2 zile dorm la celalalt capat al patului. Daca il gasesti pe ala care a inventat chestia asta ..... zii cateva si din partea mea !

Anonim spunea...

am o intrebare.dupa ce te-ai vopsit cu henna,te-ai mai vopsit cu o alta vopsea?si daca da,a prins ?:-s

Iohonney spunea...

m-am vopsit dar cam la o luna si din cate imi amintesc nu au fost probleme.oricum eu mereu am folosit vopsea fara amoniac dar nu cred ca asta ar putea influienta procesul in sine. spor la vopsit:)

Anonim spunea...

Imi pare rau pt experienta ta, dar mie mi-a iesit super culoarea, un castaniu foarte deschis care la lumina are reflexe super, tomnatice. Singura problema ramane mirosul, care intradevar este cam antipatic, insa este un super tratament de par

Iulia spunea...

Cand m-am vopsit sau mai bine zis incercat sa ma vopsesc cu henna prin liceu am fost tare dezamagita. Voiam sa-mi iasa un brunet, dar a iesit un fâs. Nu s-a inchis decat ft putin (insesizabil) si mirosea a balta si a peste imputit. N-as incerca din nou nici daca n-as mai gasi vopsea neagra in comert :)).

Anonim spunea...

eu una am avut mare ghinion cu henna...mi-am luat henna de la metropolitan/lady din catalog..nuanta capucino ...parul meu era blond deschis vopsit...si am zis sa incerc si eu (k proasta) si am aplicat vopseaua henna ...mirosea asa de frumos...toate bune si frumoase ...knd m-am spalat...WOW surpriza mare parul meu de la radacini era o nuanta ft fr dar pe resptul parului in jos VERDEEEEEEE :((( MI-AM BLESTEMAT ZILELE M-AM VOSPIT DE TREI ORI K SA NU SE MAI VADA VERDE...MI-AM NENOROCIT PARUL cu HENNA.......stop HENNA NU E BUNA

Anonim spunea...

Draga am incercar si eu 2 ore sunt insuficiente ....trebuie sa stai 8 ore si dak ai par lug o cutie nu iti ajunge e greu de suportat mirosul dar merita rezultatul iti recomand sa stai ziua nu noapte k sa iti fie mai comod ...iar amestecul sa il faci mai grosut cu ulei de masline amestecat , balsam si zeama de lamaie...la clatire apa calduta putin nu fierbinte k iti iese culoarea...rezultate vor fi nu fff inchis negrul k nu e vopsea cu tot felul prin ea o tenta doar si mai lucios mai aspectos :D

Ana spunea...

Făcută așa cum trebuie, vopsirea cu henna este de o mie de ori mai bună decât oricare alta. În primul rând pasta trebuie preparată cu apă călduță, trebuie înțeles procesul de oxidare (atenție la temperatura la care este lăsată), aplicarea se face când pasta a devenit ușor cremoasă și nu se scurge peste tot. Eu m-am vopsit cu henna și am obținut rezultatul pe care nicio vopsea până acum nu mi l-a dat. Căutam de ani de zile un ciocolatiu cu refleze aurii și nu am găsit decât după această experiență. Unde mai pui că vopsirea cu henna nu deteriorează părul, care odată supus tratamentelor chimice își pierde din strălucire și tevine tern.

Ana spunea...

Și nu trebuie să stai toată ziua sau toată noaptea. Practic planta eliberează culoarea numai în timpul oxidării, adică atunci când începe să-și schimbe culoarea. Dacă este aplicată pe păr exact când începe să oxideze (proces care nu ține zile și nopți ci doar câteva ore), trebuie doar să calculezi timpul în care a stat la macerat plus timpul în care stai cu amestecul respectiv în păr. Eu am obținut rezultate foarte bune numai după o oră jumate de așteptare.

Ana spunea...

Culoarea verde despre care spunea cineva mai sus este obținută dacă pulberea nu este pură. Respectiv, dacă nu ai 100% Lawsonia/Cassia/Indigofera.

Anonim spunea...

Acum sunt cu henna in cap după spălare. Parcă am, nisip nu ştiu ce să mai fac mâine călătorescd şi e tare urât